21 april 2021 - retourtje Zandvoort

21 april 2021 - Schoorl, Nederland

Vanmorgen op tijd opgestaan om met de fiets heen en weer naar Zandvoort te gaan. Het is kil maar droog. Tegen 9 uur vertrek ik. Grote delen van de route gaan door de duinen, af en toe afgewisseld met bollenvelden of kleine plaatsjes. Een mooie tocht waarbij het contrast tussen Schoorl/Bergen en het stuk van Castricum naar Velzen enorm is. Van kapitale villa’s naar kleine arbeidershuisjes in plaatsjes waarin met de handrem op geïnvesteerd is. In Velzen pak ik de pont naar IJmuiden en vandaar via Bloemendaal naar Zandvoort. Iets na 11 uur ben ik al en Zandvoort en ga op zoek naar een bloemist. Dat blijkt nog een hele tour, uiteindelijk kom ik op de markt terecht.

Iets eerder dan gepland ben ik bij Mieke. Tijdens een kop koffie en een heerlijke omelet praten we uitgebreid bij. Tegen 14.30 wordt het tijd om terug te fietsen.

De wind is ondertussen sterk aangetrokken, hetgeen 60 km terugfietsen  tot een mooie uitdaging maakt.

tegen 17.15 ben ik in Schoorl waar ik maar eens besluit niet te koken, een pizzeria zit overal. Morgen maar lekker uitslapen en eens Bergen (aan zee) bekijken.