23 april 2021 Hoorn

23 april 2021 - Schoorl, Nederland

Vanmorgen om 10.30 uur vertrokken met de fiets naar Hoorn. De weg is slecht aangegeven en gaat bijna alleen maar langs de grote weg en dwars door de polder. Een andere omgeving dan de huidige rijkdom van Bergen en omgeving of de oude rijkdom van een stad als Alkmaar. Onderweg lijkt het af en toe alsof je door België fietst. Een ongeorganiseerde „bende“ en veel verval. In het oude centrum van Hoorn is het weer weelde in overvloed. Ze omschrijven zich als stad van de gouden eeuw. Er staat een groot standbeeld van Pietersz Coen waar toen en nu nog het nodige om te doen was/is. Ik moet zeggen dat als je door het oude havengebied loopt met alle scheve 17de eeuwse geveltjes het wel een heel bijzonder geheel is. Een mooi stadje waarna kaap Hoorn zelfs genoemd is. Kortom de moeite waard.

na een fietstocht van een kleine 2 uur en 80 km verder kom ik weer in Schoorl aan. Vanavond een maaltijdsalade en mozzarella met tomaten en zorgen dat alles gereed voor vertrek is. Morgen op hoes op an.